Vuk Ilić

Šta smatrate zdravim i inspirativnim poslovnim okruženjem?

Back

Koji su to sve uslovi koju su nam neophodni kako bi mogli da ostvarimo naš pun potencijal na radnom mestu?

Da li pod tim ljudi uglavnom podrazumevaju koliko je poslodavac spreman da nam ponudi za odgovarajuću poziciju?

Da li su to neki dodatni benefiti koje uz poziciju dobijamo (stan, kola, bonus)?

Različite su želje ljudi i ne traže uvek svi iste uslove. Ono što nam, možda, uvek promakne da pitamo sektor za ljudske resurse kada nas intervjuišu za posao jeste upravo – kako oni kao kompanija funkcionišu. Koje su to vrednosti koje oni kao kompanija svakodnevno žive? Da li su ljudi u firmi orijentisani na svoje lične ciljeve ili, pak, svi teže nekom višem, zajedničkom cilju? To su pitanja koja dalje mogu napraviti ogromnu razliku u tome kako ćemo se mi prilagoditi novoj radnoj kulturi i okruženju. Jednostavno, mnogo puta se dešava ljudima da izostave deo gde će sebi postaviti pitanje – da li sam ovde samo zbog visoke plate ili zato što imam okruženje koje će mi pomoći da se prilagodim i inspirisati me da dalje napredujem? Zbog ovog pitanja koje NE postavimo sebi, mnogo puta se desi da ljudi nakon nekoliko meseci odluče da ipak taj posao nije za njih.

Za mene, zdravo poslovno okruženje je ono gde moje kolege neće želeti i neće imati potrebu da sputavaju moj doprinos kompaniji. Zašto ću baš ovakve stvari gledati kada budem birao gde najbolje mogu da iskažem svoj talenat? Tokom godina imao sam prilike da budem aktivan u parlamentu srednje škole, a sada i na fakultetu. Pored toga, u studentskoj organizaciji AIESEC trenutno se bavim razvojem poslovanja i deo sam izvršnog odbora. Tokom svih ovih godina, imao sam priliku da osetim kulturu takvih organizacija, da primetim sve dobre i lose strane kako bih sutra, kada se zaposlim, tačno znao šta želim da dobijem od svog poslovnog okruženja. Takođe, navikao sam se na atmosferu gde su nove ideje uvek dobrodošle. Ideje kojima težimo su unapređivanje postojećih procesa i lansiranje novih stvari. Sa tim znanjem sam došao na poziciju potpredsednika parlamenta. Kao deo izvršnog odbora u AIESEC organizaciji, upravo sada imam priliku da sa svojim timom utičem i oblikujem kakvo okruženje želimo da osete ljudi sa kojima sarađujemo i koje vodimo. Zalagao sam se da napravimo atmosferu gde će ljudi moći da se osete prihvaćeno, da nijedan problem nije nerešiv i da kroz dobru komunikaciju izgradimo međusobno poverenje.

Ono u šta zaista verujem jeste da ljudi mogu da ostvare svoj pun potencijal, ali potreban im je neko da ih usmeri. Zato je jako bitno da u kompaniji imamo, pored posla, i druge aktivnosti gde se zaposleni mogu uključiti i unaprediti sebe. Od kako je nastava na fakultetu postala online, moje kolege (i ja među njima) se ponekad osećamo kao da je jedino što radimo u vezi sa fakultetom zoom poziv. Zato smo koleginica Jovana, predsednica parlamenta, i ja odlučili da obogatimo iskustvo naših kolega i ponudu koju naš fakultet nudi. Oformili smo, u okviru parlamenta, sekcije koje, zapravo, mogu da im pomognu. Upravo zato smatram da je jako bitno da svaka kompanija ima svoj identitet, da bude lider. Da kompanija bude lider u tome kako će raditi sa svojim zaposlenima. Ključ svega toga jeste mindset koji top menadžment gradi, jer kako oni vide kompaniju, tako će je i ostali sektori videti. Smatram da inspirativno okruženje i zdrava kultura upravo kreću sa vrha. Ukoliko oni neguju zdravu kulturu i žele da izgrade kompaniju koja će biti tu za svoje zaposlene, ljudi u njoj će se ponašati u skladu sa njihovom vizijom. Neizmerno mi je drago što sam imao prilike da kroz razne institucije osetim dobre i loše strane zdravog i inspirativnog poslovnog okruženja. Srećan sam, jer u ovim mladim godinama imam šansu da učestvujem u kreiranju okruženja u kojima ljudi uživaju da rade i razvijaju sebe.

Šta bih na kraju poručio mladim talentima?

Ključne reči koje želim da poručim mladim ljudima: izađite iz zone komfora! Što više stavljate sebe izvan zone komfora, to se moćnije oblikuje vaša ličnost. Ukoliko želite da budete lider koji će raditi na zadovoljstvu svojih ljudi, a ne samo na rezultatima – tamo morate otići kako bi ste dobili sliku i ideju odakle morate krenuti.

 

Other blog

Ana Santovac

"Lean candidates" in the production FMCG

The concept of Lean, as well as concepts such as Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban and others have long been known…
Aleksandar Hangimana

The Power of Making Decisions

Knowing that even Shakespeare himself had difficulties when trying to resolve his famous dilemma-to be or not to be, makes it more bearable for the…
Aleksandar Hangimana

Innovation in the service of human resources

The speed of digitization is enormous, and no formal education system in the world can adapt to that
Petra Spasojević

What do we recommend to top managers looking for a new job?

All candidates, especially C-level profiles, should be ready for the situation of looking for a new job, either actively or through the so-called…
Aleksandar Hangimana

Human Digitization

The HR sphere too has experienced a role transformation from the support service in charge of work discipline, training and motivation to a business…
Lana Mučalov

Who do we want to work for?

We are witnessing the development of the labor market in the Republic of Serbia conditioned by the inflow of large number of investments and…
Tijana Jevtić

Cultural diversity as potential for development

As our business rests upon people, all those who work in consulting within HR industry can testify that the service of candidate recruitment and…
Vladan Živanović

Successful delegation & management in conditions of growing flexibility at work

If I had the opportunity to respond to this topic in some, let's call them "peacetime" conditions, I believe that most of my remarks…
Marijana Poznan

Regional position challenges

How to bridge differences in business culture when managing regional teams? How to build trust across teams in countries outside the headquarters?
loading-gif