Vuk Ilić

Šta smatrate zdravim i inspirativnim poslovnim okruženjem?

Back

Koji su to sve uslovi koju su nam neophodni kako bi mogli da ostvarimo naš pun potencijal na radnom mestu?

Da li pod tim ljudi uglavnom podrazumevaju koliko je poslodavac spreman da nam ponudi za odgovarajuću poziciju?

Da li su to neki dodatni benefiti koje uz poziciju dobijamo (stan, kola, bonus)?

Različite su želje ljudi i ne traže uvek svi iste uslove. Ono što nam, možda, uvek promakne da pitamo sektor za ljudske resurse kada nas intervjuišu za posao jeste upravo – kako oni kao kompanija funkcionišu. Koje su to vrednosti koje oni kao kompanija svakodnevno žive? Da li su ljudi u firmi orijentisani na svoje lične ciljeve ili, pak, svi teže nekom višem, zajedničkom cilju? To su pitanja koja dalje mogu napraviti ogromnu razliku u tome kako ćemo se mi prilagoditi novoj radnoj kulturi i okruženju. Jednostavno, mnogo puta se dešava ljudima da izostave deo gde će sebi postaviti pitanje – da li sam ovde samo zbog visoke plate ili zato što imam okruženje koje će mi pomoći da se prilagodim i inspirisati me da dalje napredujem? Zbog ovog pitanja koje NE postavimo sebi, mnogo puta se desi da ljudi nakon nekoliko meseci odluče da ipak taj posao nije za njih.

Za mene, zdravo poslovno okruženje je ono gde moje kolege neće želeti i neće imati potrebu da sputavaju moj doprinos kompaniji. Zašto ću baš ovakve stvari gledati kada budem birao gde najbolje mogu da iskažem svoj talenat? Tokom godina imao sam prilike da budem aktivan u parlamentu srednje škole, a sada i na fakultetu. Pored toga, u studentskoj organizaciji AIESEC trenutno se bavim razvojem poslovanja i deo sam izvršnog odbora. Tokom svih ovih godina, imao sam priliku da osetim kulturu takvih organizacija, da primetim sve dobre i lose strane kako bih sutra, kada se zaposlim, tačno znao šta želim da dobijem od svog poslovnog okruženja. Takođe, navikao sam se na atmosferu gde su nove ideje uvek dobrodošle. Ideje kojima težimo su unapređivanje postojećih procesa i lansiranje novih stvari. Sa tim znanjem sam došao na poziciju potpredsednika parlamenta. Kao deo izvršnog odbora u AIESEC organizaciji, upravo sada imam priliku da sa svojim timom utičem i oblikujem kakvo okruženje želimo da osete ljudi sa kojima sarađujemo i koje vodimo. Zalagao sam se da napravimo atmosferu gde će ljudi moći da se osete prihvaćeno, da nijedan problem nije nerešiv i da kroz dobru komunikaciju izgradimo međusobno poverenje.

Ono u šta zaista verujem jeste da ljudi mogu da ostvare svoj pun potencijal, ali potreban im je neko da ih usmeri. Zato je jako bitno da u kompaniji imamo, pored posla, i druge aktivnosti gde se zaposleni mogu uključiti i unaprediti sebe. Od kako je nastava na fakultetu postala online, moje kolege (i ja među njima) se ponekad osećamo kao da je jedino što radimo u vezi sa fakultetom zoom poziv. Zato smo koleginica Jovana, predsednica parlamenta, i ja odlučili da obogatimo iskustvo naših kolega i ponudu koju naš fakultet nudi. Oformili smo, u okviru parlamenta, sekcije koje, zapravo, mogu da im pomognu. Upravo zato smatram da je jako bitno da svaka kompanija ima svoj identitet, da bude lider. Da kompanija bude lider u tome kako će raditi sa svojim zaposlenima. Ključ svega toga jeste mindset koji top menadžment gradi, jer kako oni vide kompaniju, tako će je i ostali sektori videti. Smatram da inspirativno okruženje i zdrava kultura upravo kreću sa vrha. Ukoliko oni neguju zdravu kulturu i žele da izgrade kompaniju koja će biti tu za svoje zaposlene, ljudi u njoj će se ponašati u skladu sa njihovom vizijom. Neizmerno mi je drago što sam imao prilike da kroz razne institucije osetim dobre i loše strane zdravog i inspirativnog poslovnog okruženja. Srećan sam, jer u ovim mladim godinama imam šansu da učestvujem u kreiranju okruženja u kojima ljudi uživaju da rade i razvijaju sebe.

Šta bih na kraju poručio mladim talentima?

Ključne reči koje želim da poručim mladim ljudima: izađite iz zone komfora! Što više stavljate sebe izvan zone komfora, to se moćnije oblikuje vaša ličnost. Ukoliko želite da budete lider koji će raditi na zadovoljstvu svojih ljudi, a ne samo na rezultatima – tamo morate otići kako bi ste dobili sliku i ideju odakle morate krenuti.

 

Pročitajte još tekstova

Vladan Živanović

Uspešno delegiranje & upravljanje u uslovima rastuće fleksibilnosti na poslu

Da sam imao prilike da na ovu temu odgovaram u nekim, nazovimo ih „mirnodopskim“ uslovima, verujem da bi veći deo mojih opaski bio vezan na relativno…
Marijana Poznan

Izazovi regionalnih pozicija

Kako premostiti razlike u poslovnoj kulturi prilikom upravljanja timovima iz regiona? Kako uspostaviti poverenje sa timovima u zemljama koje su izvan…
Bogdan Pavlović

IT u ne-IT kompaniji - kako privući kandidate?

IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP…
Mirjana Djordjevic

Tržište orijentisano ka kandidatima i izazovi u IT industriji

Prošli ste kroz pačvork medijskih naslova koji godinama unazad prate IT industriju u Srbiji. Evidentan je ubrzani razvoj kome, čini se, nema kraja,…
Ana Santovac

“Lean kandidati” u proizvodnom FMCG-u

Pojam Lean-a, kao i pojmovi kao što su Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban i drugi, već su dugo poznati na domaćem…
Aleksandar Hangimana

Snaga donošenja odluka

Imajući u vidu da je čak i sam Šekspir imao poteškoća da razreši poznatu dilemu „Biti ili ne biti“, nama ostalima čini proces donošenja odluka…
Aleksandar Hangimana

Inovacije u službi ljudskih resursa

Brzina digitalizacije je ogromna i nijedan formalni obrazovni sistem na svetu se tome ne može prilagoditi
Petra Spasojević

Šta preporučujemo top menadžerima kada traže drugi posao?

Situaciju traženja novog posla, bilo aktivno ili kroz tzv. ispitivanje tržišta, svi kandidati, a naročito C-level profili, trebalo bi da dočekaju…
Aleksandar Hangimana

Humana digitalizacija

I u HR sferi prisutna je transformacija uloge od službe podrške zadužene za radnu disciplinu, obuke i motivaciju, ka biznis partneru koji…
loading-gif