Perspektiva
IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP konsultanti, inženjeri tehničke podrške, itd. Nepravedno bi bilo da se svima obraćamo kao da su programeri i zato neka budu “kandidati” ili “ajtijevci” :)
Da li je teže motivisati ajtijevce za rad u ne-IT nego u IT kompaniji?
U trenutku kada kandidati procenjuju da li je neki posao interesantan ili ne, jedno od prvih pitanja na koje se traži odgovor je: da li je u pitanju IT firma ili ne? Koliko su IT profili šaroliki, toliko su i preferencije kandidata raznovrsne, i menjaju se, ili vremenom zbog zasićenja, ili zbog promene ličnih prioriteta. Dinamika i način rada u kompanijama gde IT nije osnovna delatnost je jednostavno drugačiji iz razloga što se profit ostvaruje prodajom nečeg drugog (proizvoda ili usluga), a ne prodajom rezultata rada ajtijevaca. Sa druge strane, sve je veći broj kompanija koje uviđaju da je dobro organizovan IT ključni faktor za uspešnu digitalnu transformaciju. Visokotražene profile je nešto teže privući u ne-IT kompaniju.
Koje su prednosti rada u ne-IT kompaniji?
IT industrija se razvila brže od bilo koje druge industrije i vrlo često postavlja standarde dinamike, organizacije, odnosa sa kupcima, itd. Sve druge industrije su “sporije”. Ne-IT kompanije imaju svoje prednosti koje se najčešće ogledaju u specifičnoj izazovnosti onoga što ajtijevac treba da radi. Primera je dosta, npr. Tarkett je globalna kompanija koja prodaje u preko 100 zemalja, imamo preko 30 proizvodnih pogona na raznim krajevima planete koji su povezani i koriste jedinstvenu infrastrukturu. Imamo nekoliko velikih projekata digitalne transformacije, prelaska u cloud, itd... Najvažnije je da se, bez obzira da li je u pitanju IT kompanija ili ne, interesi kandidata/kinja poklapaju sa interesima kompanije. Svaki kandidat/kinja treba da nađe odgovor na pitanje: Šta ću ja raditi i hoću li više vredeti kao stručnjak posle nekog vremena provedenog ovde?
Svaka kompanija ima svoje prednosti i teško je generalizovati.
Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa ajtijevcima “živeli u miru”?
HR-ovi treba da brinu o zaposlenima. Pored toga što ćete otvoriti nove prilike za komunikaciju sa svojim kolegama, nešto mora i da se desi na osnovu povratnih informacija koje HR dobije. Ukoliko akcija izostane, ceo proces nema smisla. HR u saradnji sa menadžmentom treba da sluša šta se dešava, izbegava šablone i generička rešenja, i odredi koje su to akcije potrebne da bi feedback zaposlenih oživeo. Zadovljan sam jer smo u Tarkett-u napravili dobru atmosferu i saradnja sa HR-om daje dobre rezultate. Ajtijevci su zahtevni, što malo otežava stvari vama HR-ovima, ali smo i zanimljivi.