Larisa Grizilo

Korporativna kultura Austrije - timski rad, međusobno poverenje i agilnost

Back

Poslovna zajednica u Austriji igra sve veću ulogu u srpskoj ekonomiji, a kroz naše poslovanje na tržištu Srbije prisutna je već 14 godina. Ta sinergija dodatno je ojačana ove godine kada smo i zvanično postali deo A1 porodice, koja posluje na sedam tržišta JIE i pruža podršku više od 25 miliona korisnika. Takvo međunarodno okruženje pruža širu perspektivu, izvanredan je "hab" ideja, razmene znanja i ekspertize, ali neguje i lokalne vrednosti.

A1 Telekom Austrija Grupa u svim zemljama posluje pod jednim internacionalnim brendom, a osim istog imena delimo zajedničke HR standarde i vrednosti korporativne kulture koja broji više od 18.000 zaposlenih. Rad u A1 je pre svega pripadnost kolektivu koji brine o ljudima i podržava njihov razvoj, ali i ravnotežu između poslovnog i privatnog života što ide ruku pod ruku sa značajem koji tradicionalna porodica ima za obe zemlje. Posebno smo ponosni što smo u Srbiji prvi nosilac Family Friendly sertifikata, svojevrsnog priznanja za korporativnu kulturu i odnos među zaposlenima, a koje dodeljuje sertifikaciono telo TMS CEE, prema sertifikacionoj šemi „Ekvilib“ Instituta iz Slovenije. Međusobno poštovanje, saradnja, uvažavanje i srdačnost prilikom komunikacije su veoma slični, a i jedni i drugi volimo da se družimo, proslavimo dobro obavljen posao i obeležimo praznike kroz simboličan i skroman znak pažnje koji je u skladu sa važećim kodeksom poslovnog ponašanja.

Kada govorimo o zapošljavanju, kvaliteti kakvi su ambicioznost, komunikativnost, otvorenost, pouzdanost, organizovanost, pragmatičnost, proaktivnost, dobro funkcionisanje u timu i spremnost na rad u dinamičnom okruženju su univerzalni, kako za različite pozicije tako i kulture. Za kandidata je najvažnije da ima balans između ekspertize i komunikacionih veština. Ako se bavite IT-jem, marketingom, prodajom potrebna su makar elementarna znanja. Komunikativnost omogućava funkcionisanje unutar sistema sa kolegama sa kojima svakodnevno radite, ali i iz drugih timova. Uz to, poželjno je poznavanje oblasti i rada kompanije u kojoj konkurišete. Da znate gde se odvija tržišna utakmica. Npr. za telekomunikacije su to naše poslovnice, call centar i online kanali.

Na svim tržištima na kojima A1 brend posluje važni su timski rad, međusobno poverenje i agilnost. Osim toga, cenimo kandidate koji imaju growth mindset, jer je to osnova za otvorenost prema inovacijama, učenju ali i davanju i prihvatanju fidbeka. Puno je toga što možemo naučiti jedni od drugih, ali mimo toga usavršavamo se i kroz interne programe edukacije. Tako jednom mesečno organizujemo Brown Bag, format u kom predstavljamo interne i eksterne use case-ve i govorimo o interesantnim temama unutar i izvan industrije. Leadership circle je sveobuhvatni program za zaposlene na rukovodećim pozicijama u okviru kog adresiramo teme iz industrije, kakve su inovacije, 5G, dobre prakse i slično, a postoji i poseban program za nove lidere. Zatim, tu je sajam veština u okviru kog se održavaju soft skills treninzi, a našim zaposlenima je na raspolaganju i više od 1000 kurseva iz svih zemalja i Udemy licence koji važi na nivou cele A1 Grupe. Svaki kolega ima svoj individualni razvojni plan i u skladu sa njegovim potrebama i ambicijama se organizuju posebne obuke.

Sve ovo daje nam dobru potporu da ohrabrimo veću autonomnost u donošenju odluka zaposlenih, veću odgovornost, ali i učenje na greškama, jer to stvara povezanost sa identitetom kompanije. Ljudi osećaju da neko o njima brine, da su deo kolektiva i da njihov rad doprinosti nečem većem. Iz takvog odnosa međusobne podrške, stvara se agilan kolektiv, otporan na spoljne društvene i tržišne izazove, sa kakvim smo se suočili nedavno.

Rad u velikom, ozbiljnom sistemu kakav je A1 Srbija, ima dosta prednosti. Između ostalog, naučiće Vas da razvijete osećaj za organizaciju samog sebe i drugih, učite na greškama i napredujete. Da testirate šta funkcioniše, a šta ne, što u dugoročnoj perspektivi doprinosi da jednog dana budete, posebno ako je u pitanju rukovodeća pozicija, bolji menadžer, bolji čovek i bolji lider.

Pročitajte još tekstova

Vladan Živanović

Uspešno delegiranje & upravljanje u uslovima rastuće fleksibilnosti na poslu

Da sam imao prilike da na ovu temu odgovaram u nekim, nazovimo ih „mirnodopskim“ uslovima, verujem da bi veći deo mojih opaski bio vezan na relativno…
Marijana Poznan

Izazovi regionalnih pozicija

Kako premostiti razlike u poslovnoj kulturi prilikom upravljanja timovima iz regiona? Kako uspostaviti poverenje sa timovima u zemljama koje su izvan…
Bogdan Pavlović

IT u ne-IT kompaniji - kako privući kandidate?

IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP…
Mirjana Djordjevic

Tržište orijentisano ka kandidatima i izazovi u IT industriji

Prošli ste kroz pačvork medijskih naslova koji godinama unazad prate IT industriju u Srbiji. Evidentan je ubrzani razvoj kome, čini se, nema kraja,…
Ana Santovac

“Lean kandidati” u proizvodnom FMCG-u

Pojam Lean-a, kao i pojmovi kao što su Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban i drugi, već su dugo poznati na domaćem…
Aleksandar Hangimana

Snaga donošenja odluka

Imajući u vidu da je čak i sam Šekspir imao poteškoća da razreši poznatu dilemu „Biti ili ne biti“, nama ostalima čini proces donošenja odluka…
Aleksandar Hangimana

Inovacije u službi ljudskih resursa

Brzina digitalizacije je ogromna i nijedan formalni obrazovni sistem na svetu se tome ne može prilagoditi
Petra Spasojević

Šta preporučujemo top menadžerima kada traže drugi posao?

Situaciju traženja novog posla, bilo aktivno ili kroz tzv. ispitivanje tržišta, svi kandidati, a naročito C-level profili, trebalo bi da dočekaju…
Aleksandar Hangimana

Humana digitalizacija

I u HR sferi prisutna je transformacija uloge od službe podrške zadužene za radnu disciplinu, obuke i motivaciju, ka biznis partneru koji…
loading-gif