
U savremenom poslovnom svetu, konkurentnost poslodavca ne zavisi samo od tržišne pozicije ili inovacija, već i od njegovog pristupa usklađenosti sa zakonima, internim i eksternim regulativama, kao i etičkim normama. Compliance ili usklađenost, postaje ključni faktor u očuvanju konkurentnosti, jer direktno utiče na poslovanje, reputaciju i dugoročni uspeh organizacije. Poslodavci koji pravilno implementiraju strategije usklađenosti smanjuju pravne i druge rizike, stvarajući temelje za dugoročnu stabilnost.
Šta je compliance i zašto je važan?
Compliance podrazumeva pridržavanje zakonskih propisa s jedne i internih politika kompanije sa druge strane. U tom kontekstu, compliance je usko povezan sa konceptom rizika, koji proizilazi iz neusklađenosti sa navedenim propisimaPoslodavci koji zanemaruju ove aspekte izlažu se ozbiljnim rizicima, uključujući pravne posledice, novčane kazne i, možda najvažnije, narušavanje ugleda brenda odnosno popularno zvani brand demage. Takva reputacijska šteta često može imati dugotrajnije i ozbiljnije posledice po poslovanje od čak i određenih materijalnih ili operativnih rizika.
Poslovanje u skladu s propisima ne samo da smanjuje rizik od tužbi i kazni, već osigurava stabilnost, kao i poverenje zaposlenih i klijenata. Gledajući korz tu prizmu, malo je onih zaposlenih i klijenata koji bi želeli da rade ili srađuju sa kompanijom koja ima narušen ugled. Zamislite da radite u kompaniji za koju se zna da je neetična, netransparentna, korumpirana, ugrožava životnu sredinu ili se na bilo koji drugi način spominje u medijskom prostoru u negativnom kontekstu.
Compliance kao konkurentska prednost
U savremenom globalnom tržištu, usklađenost sa propisima o zaštiti podataka, sukobu interesa, antikorupcijske, etičke i druge regulative predstavljaju preduslov za konkurentnost poslodavca. Kao neke od glavnih konkurentskih prednosti u tom pogledu možemo navesti:
Povećanje poverenja – Kompanije koje se pridržavaju zakona i etičkih normi grade poverenje među zaposlenima i klijentima, postajući time željeni poslodavac i partner u svakodnevnom radnom odnosu. Ovo poverenje je temelj za dugoročni uspeh, jer smanjuje rizik od pravnih problema i negativnih posledica po ugled
Smanjenje rizika – Neusklađenost može rezultirati visokim kaznama, gubitkom ugleda i tržišne pozicije, što može negativno uticati na sve aspekte poslovanja. Poslodavci koji proaktivno ulažu u complaince strategiju smanjuju ove rizike i osiguravaju dugoročnu stabilnost kompanije.
Održavanje etičkog ugleda – Poslodavci koji se pridržavaju visokih etičkih standarda privlače talentovane pojedince i jačaju svoj ugled na tržištu. Ova etička odgovornost postaje atraktivna za zaposlene koji žele raditi u Compliance nije samo obaveza, već i ključni element koji utiče na konkurentnost organizacije. Ulaganjem u compliance, organizacije ne samo da se štite od rizika, već i unapređuju svoju konkurentnost na globalnom tržištu.
Upravo iz svega navedenog, u Manpower-u smo svakodnevno posvećeni usvajanju i primeni internih politika koje odražavaju visoke etičke standarde, uz istovremeno poštovanje svih zakonskih obaveza. Ovaj pristup nam omogućava ne samo da smanjujemo poslovne rizike, već i da kreiramo radno okruženje koje privlači odgovorne i etične pojedince, kao i klijente koji vrednuju integritet i odgovornost. Naša posvećenost tim vrednostima čini nas poželjnim poslodavcem i partnerom, jer verujemo da samo poslovanje koje se temelji na etici i poštovanju zakona može doneti dugoročni uspeh i održivost na tržištu.