Katarina Božić

Kako izgleda idealan poslodavac za milenijalce i generaciju "Z"?

Back

Manje šefovanja i više mentorstva – ovako jedan milenijalac opisuje najpoželjnije radno okruženje.

Prema tome, autoritarni šef je za nas prošlost, a uključivo liderstvo, koje je u porastu, vidimo kao našu poslovnu budućnost. Rastući trend u menadžerstvu je nadređeni koji usmerava, a ne komanduje. Idealan poslodavac treba da bude “pristupačan, otvoren i etičan”. Trebalo bi da ponudi jasan put za napredovanje, da ukazuje na nove mogućnosti i motiviše, bude transparentan i vrednuje trud.

Ulaskom novih generacija na tržište rada, javljaju se novi izazovi i za poslodavce i za buduće zaposlene. Neusklađena očekivanja mogu dovesti do problema u radnom okruženju. Nasuprot tome, ako su očekivanja jasno definisana, međusobno razumevanje i tolerancija omogućavaju uspešnu saradnju i bolje poslovanje.

Mladi ljudi koji sada stupaju na radnu scenu, milenijalci i generacija „Z“, ambiciozni su, dinamični, informatički pismeni. Poslodavci moraju biti spremni da te kvalitete uvrste u svoje poslovanje kao dugoročno ulaganje u budućnost svoje kompanije. Plata i povlastice su nešto što se podrazumeva za ove generacije. Njih ne zanima jednostavno popunjavanje radnog mesta ili položaja. Oni žele da u poslu pronađu smisao, očekuju jaku kompanijsku kulturu i pozitivna iskustva na poslu. U skladu s tim, više im prija vođa tima, trener, savetnik i prijatelj u ulozi šefa. Pored toga, mladi profesionalci naročito žele da izgrade “soft skills” kao što su timski rad, efektna komunikacija, prilagodljivost, rešavanje konflikata. Za generaciju “Z” su naročito važni etika i integritet.

Tri stvari koje većina milenijalaca očekuje od šefa su stalne povratne informacije, uključivanje u rad, praćenje i posvećenost, tako da kroz to stalno mentorstvo mogu napredovati u karijeri. Neka istraživanja pokazuju da je milenijalcima najbitnije da rukovodilac bude pouzdan, da poštuje granice između posla i privatnog života, da jasno prenosi očekivanja, te da bude raspoloživ i odgovara na zahteve i pitanja.

Zbog svega navedenog može se učiniti da su milenijalci zahtevni, ali u praksi je ovo, zapravo, način na koji saznajemo šta se od nas zahteva i kako možemo da doprinesemo kompaniji, ali i kako da pronađemo ravnotežu između profesionalnog i ličnog života.

Želimo vrstu liderstva koja uključuje politiku otvorenih vrata sa višim rukovodstvom; želimo multifunkcionalne radne grupe i redovne rotacije posla i programe mentorstva.

Očekujemo povratne informacije od šefova, ali ne samo u vidu periodične ocene rada, već svakodnevno uključivanje u projekte, sa praktičnim smernicama. Više težimo odnosu jednakosti sa svojim menadžerima jer to dovodi do boljih postignuća i poslovnog uspeha.  

Skoro svaka poslovna situacija može se pretvoriti u priliku za učenje. Dajte mi šansu da vodim - počnite s malim, a ako dokažem da mogu podneti odgovornost, dajte mi više. Nama je potrebno više usmeravanja od prethodnih generacija, ali uz pravu podršku, možemo postati najvredniji zaposleni u bilo kojoj kompaniji. 

Ljudi napuštaju loše menadžere, a ne kompanije. Možemo voleti svoj posao, ali ako nam se ne sviđa način na koji se nama upravlja i kako smo angažovani, na kraju ćemo se osećati demotivisano.

Kako, dakle, poslodavci mogu da zadrže mlade talente? I mi i generacija “Z” dajemo prioritet činiocima kao što su tolerancija i inkluzivnost, poštovanje i različiti načini razmišljanja. Dobre plate i korporativna kultura privlače pripadnike generacije milenijalaca i “Z”, ali kooperativnost i fleksibilnost su ključni da ih zadrže.

Pročitajte još tekstova

Vladan Živanović

Uspešno delegiranje & upravljanje u uslovima rastuće fleksibilnosti na poslu

Da sam imao prilike da na ovu temu odgovaram u nekim, nazovimo ih „mirnodopskim“ uslovima, verujem da bi veći deo mojih opaski bio vezan na relativno…
Marijana Poznan

Izazovi regionalnih pozicija

Kako premostiti razlike u poslovnoj kulturi prilikom upravljanja timovima iz regiona? Kako uspostaviti poverenje sa timovima u zemljama koje su izvan…
Bogdan Pavlović

IT u ne-IT kompaniji - kako privući kandidate?

IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP…
Mirjana Djordjevic

Tržište orijentisano ka kandidatima i izazovi u IT industriji

Prošli ste kroz pačvork medijskih naslova koji godinama unazad prate IT industriju u Srbiji. Evidentan je ubrzani razvoj kome, čini se, nema kraja,…
Ana Santovac

“Lean kandidati” u proizvodnom FMCG-u

Pojam Lean-a, kao i pojmovi kao što su Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban i drugi, već su dugo poznati na domaćem…
Aleksandar Hangimana

Snaga donošenja odluka

Imajući u vidu da je čak i sam Šekspir imao poteškoća da razreši poznatu dilemu „Biti ili ne biti“, nama ostalima čini proces donošenja odluka…
Aleksandar Hangimana

Inovacije u službi ljudskih resursa

Brzina digitalizacije je ogromna i nijedan formalni obrazovni sistem na svetu se tome ne može prilagoditi
Petra Spasojević

Šta preporučujemo top menadžerima kada traže drugi posao?

Situaciju traženja novog posla, bilo aktivno ili kroz tzv. ispitivanje tržišta, svi kandidati, a naročito C-level profili, trebalo bi da dočekaju…
Aleksandar Hangimana

Humana digitalizacija

I u HR sferi prisutna je transformacija uloge od službe podrške zadužene za radnu disciplinu, obuke i motivaciju, ka biznis partneru koji…
loading-gif