Marijana Poznan

Izazovi regionalnih pozicija

Back
  • Kako premostiti razlike u poslovnoj kulturi prilikom upravljanja timovima iz regiona? Kako uspostaviti poverenje sa timovima u zemljama koje su izvan sedišta?

Upravljanje različitim kulturološkim timovima je uvek izazov. Pre svega iz razloga što su timovi locirani na različitim destinacijama/u različitim zemljama, pa se timovima upravlja iz daljnske pozicije. Pored toga, nameće se pitanje različitih kultura i razumevanja istih radi ostvarenja dobre i produktivne komunikacije. Ipak, tajna uspešnog vođenja tima, prema mom mišljenju, leži u demokratskom načinu upravljanja i transparentnoj komunikaciji, koje neizbežno uspostavljaju izgrađen odnos poverenja i doprinose zahtevanim rezultatima.

Tim treba da ima svoj zajednički cilj, dobre i međusobno korektne odnose i poverenje, jasnu podelu uloga, dobru komunikaciju, različitost i održavanje ravnoteže između različitih struktura ličnosti pojedinaca.

Različitosti koje nosi poslovna kultura se prevazilaze tako što se nauče specifičnosti kulturoloških razlika. Nakon toga, treba pažljivo slušati sagovornika, te raditi na međusobnom razumevanju i izgradnji odnosa. Poverenje i dobri međusobni odnosi zasnivaju se na otvorenosti, međusobnom uvažavanju i uzajamnom prihvatanju bez predrasuda. Ovakvi odnosi zahtevaju napor sa obe strane, i menadžera i saradnika.

Stara kineska poslovica glasi “Reci mi i zapamtiću na sat vremena, pokaži mi i zapamtiću na jedan dan, ali dozvoli mi da uradim i zapamtiću zauvek.” Dobar menadžer veruje u svoje ljude i dozvoljava im da greše. Dobar menadžer pomaže svojim ljudima da porastu, da saznaju i nauče nešto novo, zato je podrška i poverenje menadžera prvi korak u uspostavljanju dugoročne produktivne i motivišuće saradnje.

  • Da li je česta mobilnost regionalnih rukovodilaca prihvatljiva u doba digitalizacije?

Digitalizacija je donela velike promene u radnom okruženju kompanija. Brzina komunikacije dovela je do bržih procesa i posledično bržeg donošenja odluka. No, i dalje postoji potreba putovanja te održavanja sastanaka na tradicionalni način, jer takve prilike grade personalne odnose i barem iz mog iskustva daju učinkovitiji rezultat, naročito kod ostvarivanja prvog kontakta (upoznavanja). Takođe, radionice i timski/strateški sastanci se gotovo po pravilu održavaju uz prisustvo svih učesnika.

Ipak, ne možemo da zanemarimo utisak i iskustvo kroz koje smo prosli usled pandemije COVID -19 i uvedenih restrikcija sa značajnim uticajem na  način zivota i rada. Milioni ljudi su zatvoreni u svojim kućnim kancelarijama (“home office”), sastanci sa prisustvom više nisu uobičajena praksa, s obzirom na to da ceo svet radi daljinski koristeći alatke kao sto su Skype, Teams i Zoom.

Ono što je otkriveno u ovim specifičnim okolnostima i novom načinu rada jeste to da je upravo “novi normalni način rada” uspešan: poslovi se odrađuju, sastanci održavaju daljinski, procesi i potpisi izvode elektronski, produktivnost timova je na zavidnom nivou. Time je zapravo dokazano da su digitalni načini komunikacije očekivani budući način razmene informacija i rada i da se poslovi završavaju bez potrebe stalnog prisustva i zahteva putovanja, isključujući specifične projekte i poslovne svrhe koje će i dalje zahtevati mobilnost i putovanja.

 

Pročitajte još tekstova

Vladan Živanović

Uspešno delegiranje & upravljanje u uslovima rastuće fleksibilnosti na poslu

Da sam imao prilike da na ovu temu odgovaram u nekim, nazovimo ih „mirnodopskim“ uslovima, verujem da bi veći deo mojih opaski bio vezan na relativno…
Bogdan Pavlović

IT u ne-IT kompaniji - kako privući kandidate?

IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP…
Mirjana Djordjevic

Tržište orijentisano ka kandidatima i izazovi u IT industriji

Prošli ste kroz pačvork medijskih naslova koji godinama unazad prate IT industriju u Srbiji. Evidentan je ubrzani razvoj kome, čini se, nema kraja,…
Ana Santovac

“Lean kandidati” u proizvodnom FMCG-u

Pojam Lean-a, kao i pojmovi kao što su Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban i drugi, već su dugo poznati na domaćem…
Aleksandar Hangimana

Snaga donošenja odluka

Imajući u vidu da je čak i sam Šekspir imao poteškoća da razreši poznatu dilemu „Biti ili ne biti“, nama ostalima čini proces donošenja odluka…
Aleksandar Hangimana

Inovacije u službi ljudskih resursa

Brzina digitalizacije je ogromna i nijedan formalni obrazovni sistem na svetu se tome ne može prilagoditi
Petra Spasojević

Šta preporučujemo top menadžerima kada traže drugi posao?

Situaciju traženja novog posla, bilo aktivno ili kroz tzv. ispitivanje tržišta, svi kandidati, a naročito C-level profili, trebalo bi da dočekaju…
Aleksandar Hangimana

Humana digitalizacija

I u HR sferi prisutna je transformacija uloge od službe podrške zadužene za radnu disciplinu, obuke i motivaciju, ka biznis partneru koji…
Lana Mučalov

Za koga želimo da radimo?

Svedoci smo razvoja tržišta rada Republike Srbije, koje je uslovljeno pojavom velikog broja investicija i kompanija, koje sve brže postaju…
loading-gif