Branislav Cvenić
Back

Da li verujemo u mlade?

Moje ime je Branislav Cvenić i student sam četvrte godine Fakulteta organizacionih nauka. Kao neko ko je uvek težio proaktivnosti, aktivan sam član studentske organizacije ESTIEM. Zahvaljujući događaju „Be a Project Manager for 5 Days“, gde sam u bio u ulozi koordinatora projekta, imao sam priliku da sarađujem sa kompanijom Manpower, a samim tim i učestvujem u projektu „Pitali smo mlade talente“, gde ću putem ovog članka izraziti svoje stavove.

Danas je veoma važno razumeti mlade, jer postoji velika razlika u odrastanju „Z“ generacije i milenijalaca u odnosu na generacije pre njih, odnosno ljudi sa kojima će sarađivati u prvim poslovnim poduhvatima. Mladi danas imaju sve na dohvat ruke, zahvaljujući modernim tehnologijama, sve što im treba je udaljeno od njih jednim klikom. To prouzrokuje situaciju u kojoj se stvara navika da je sve lako dostupno i brzo, što sigurno nije u poslovnom svetu. Iz tog razloga, važno je mladima dati priliku da greše i uče na svojim greškama. Treba imati strpljenja za njih i biti im podrška. Sama promocija mladih talenata je jedan od bitnijih faktora, jer, iako se mladi predstavljaju kao da su veoma sigurni u sebe, to često nije baš tako. Izlazak iz zone komfora i ulazak u haotičan poslovni svet je pun nesigurnosti, a promocija i pohvala za rad sigurno doprinose samopouzdanju. Privreda sa mladim talentima može sarađivati na razne načine, podupiranjem njihove proaktivnosti i projekata koje organizuju, podržavanjem studentskih organizacija, kreiranjem programa za njih, seminara, interaktivnih radionica, praktičnih aktivnosti... Veoma važno je da u svemu tome, mladi imaju priliku da rade nešto što ima svrhu, a sam utisak da se doprinosi nečemu je veoma motivišuć. Obavezna je i mentorska podrška, jer sazrevanje uz mentora ima mnogo više prednosti. Osećaj da neko brine o vama je kompletniji uz mentora, kao i sam osećaj pripadnosti i važnosti.

Sve prethodno navedeno utiče na motivaciju mladih: poverenje, strpljenje, briga, doprinos, osećaj važnosti, pripadnost, razumevanje... Mladi danas žele da budu ono što jesu, a da bi iskazali sav svoj potencijal, to im treba i omogućiti. Time dolazimo i do idealnog poslodavca za milenijalce & “Z” generaciju. To je sigurno neko ko ima politiku ulaganja u budućnost. Neko ko brine više o ljudima nego o brojkama, neko kome je bitnije šta zaposleni može doneti u budućnosti, nego sad, neko ko razmišlja dugoročno. Naravno, iako novi zaposleni ne donose kompaniji odmah određeni profit, pod ulaganjem u njih se smatra i podsticaj za njegov rad. On ulaže trud u to da bude bolji, to se treba poštovati i nagraditi, a kompanija će svakako u budućnosti imati nešto od toga.

Nadam se da sam donekle uspeo preneti stavove mladog čoveka koji je spreman za ulazak u poslovni svet. Pružite nam priliku, verujte u nas i budite strpljivi, a mi ćemo vam sigurno to vratiti trudom i zalaganjem!

Pročitajte još tekstova

Vladan Živanović

Uspešno delegiranje & upravljanje u uslovima rastuće fleksibilnosti na poslu

Da sam imao prilike da na ovu temu odgovaram u nekim, nazovimo ih „mirnodopskim“ uslovima, verujem da bi veći deo mojih opaski bio vezan na relativno…
Marijana Poznan

Izazovi regionalnih pozicija

Kako premostiti razlike u poslovnoj kulturi prilikom upravljanja timovima iz regiona? Kako uspostaviti poverenje sa timovima u zemljama koje su izvan…
Bogdan Pavlović

IT u ne-IT kompaniji - kako privući kandidate?

IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP…
Mirjana Djordjevic

Tržište orijentisano ka kandidatima i izazovi u IT industriji

Prošli ste kroz pačvork medijskih naslova koji godinama unazad prate IT industriju u Srbiji. Evidentan je ubrzani razvoj kome, čini se, nema kraja,…
Ana Santovac

“Lean kandidati” u proizvodnom FMCG-u

Pojam Lean-a, kao i pojmovi kao što su Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban i drugi, već su dugo poznati na domaćem…
Aleksandar Hangimana

Snaga donošenja odluka

Imajući u vidu da je čak i sam Šekspir imao poteškoća da razreši poznatu dilemu „Biti ili ne biti“, nama ostalima čini proces donošenja odluka…
Aleksandar Hangimana

Inovacije u službi ljudskih resursa

Brzina digitalizacije je ogromna i nijedan formalni obrazovni sistem na svetu se tome ne može prilagoditi
Petra Spasojević

Šta preporučujemo top menadžerima kada traže drugi posao?

Situaciju traženja novog posla, bilo aktivno ili kroz tzv. ispitivanje tržišta, svi kandidati, a naročito C-level profili, trebalo bi da dočekaju…
Aleksandar Hangimana

Humana digitalizacija

I u HR sferi prisutna je transformacija uloge od službe podrške zadužene za radnu disciplinu, obuke i motivaciju, ka biznis partneru koji…
loading-gif