Branislav Cvenić
Back

Da li verujemo u mlade?

Moje ime je Branislav Cvenić i student sam četvrte godine Fakulteta organizacionih nauka. Kao neko ko je uvek težio proaktivnosti, aktivan sam član studentske organizacije ESTIEM. Zahvaljujući događaju „Be a Project Manager for 5 Days“, gde sam u bio u ulozi koordinatora projekta, imao sam priliku da sarađujem sa kompanijom Manpower, a samim tim i učestvujem u projektu „Pitali smo mlade talente“, gde ću putem ovog članka izraziti svoje stavove.

Danas je veoma važno razumeti mlade, jer postoji velika razlika u odrastanju „Z“ generacije i milenijalaca u odnosu na generacije pre njih, odnosno ljudi sa kojima će sarađivati u prvim poslovnim poduhvatima. Mladi danas imaju sve na dohvat ruke, zahvaljujući modernim tehnologijama, sve što im treba je udaljeno od njih jednim klikom. To prouzrokuje situaciju u kojoj se stvara navika da je sve lako dostupno i brzo, što sigurno nije u poslovnom svetu. Iz tog razloga, važno je mladima dati priliku da greše i uče na svojim greškama. Treba imati strpljenja za njih i biti im podrška. Sama promocija mladih talenata je jedan od bitnijih faktora, jer, iako se mladi predstavljaju kao da su veoma sigurni u sebe, to često nije baš tako. Izlazak iz zone komfora i ulazak u haotičan poslovni svet je pun nesigurnosti, a promocija i pohvala za rad sigurno doprinose samopouzdanju. Privreda sa mladim talentima može sarađivati na razne načine, podupiranjem njihove proaktivnosti i projekata koje organizuju, podržavanjem studentskih organizacija, kreiranjem programa za njih, seminara, interaktivnih radionica, praktičnih aktivnosti... Veoma važno je da u svemu tome, mladi imaju priliku da rade nešto što ima svrhu, a sam utisak da se doprinosi nečemu je veoma motivišuć. Obavezna je i mentorska podrška, jer sazrevanje uz mentora ima mnogo više prednosti. Osećaj da neko brine o vama je kompletniji uz mentora, kao i sam osećaj pripadnosti i važnosti.

Sve prethodno navedeno utiče na motivaciju mladih: poverenje, strpljenje, briga, doprinos, osećaj važnosti, pripadnost, razumevanje... Mladi danas žele da budu ono što jesu, a da bi iskazali sav svoj potencijal, to im treba i omogućiti. Time dolazimo i do idealnog poslodavca za milenijalce & “Z” generaciju. To je sigurno neko ko ima politiku ulaganja u budućnost. Neko ko brine više o ljudima nego o brojkama, neko kome je bitnije šta zaposleni može doneti u budućnosti, nego sad, neko ko razmišlja dugoročno. Naravno, iako novi zaposleni ne donose kompaniji odmah određeni profit, pod ulaganjem u njih se smatra i podsticaj za njegov rad. On ulaže trud u to da bude bolji, to se treba poštovati i nagraditi, a kompanija će svakako u budućnosti imati nešto od toga.

Nadam se da sam donekle uspeo preneti stavove mladog čoveka koji je spreman za ulazak u poslovni svet. Pružite nam priliku, verujte u nas i budite strpljivi, a mi ćemo vam sigurno to vratiti trudom i zalaganjem!

Pročitajte još tekstova

HR Group Head of Compliance

Konkurentnost poslodavca kroz prizmu compliancea

Professional Talent Acquisition Unit Manager

Od “izmeštanja” zaposlenih do novih prilika: Prava uloga outplacementa

Business Development Consultant

Zašto angažovati Manpower kada je u pitanju regrutacija i selekcija kadra? Najčešća pitanja klijenata

Senior Executive TA Consultant

Izazovi uspostavljanja HR funkcije u porodičnim biznisima nakon prelaska granice od 100 zaposlenih

Vladan Živanović

Uspešno delegiranje & upravljanje u uslovima rastuće fleksibilnosti na poslu

Da sam imao prilike da na ovu temu odgovaram u nekim, nazovimo ih „mirnodopskim“ uslovima, verujem da bi veći deo mojih opaski bio vezan na relativno…
Marijana Poznan

Izazovi regionalnih pozicija

Kako premostiti razlike u poslovnoj kulturi prilikom upravljanja timovima iz regiona? Kako uspostaviti poverenje sa timovima u zemljama koje su izvan…
Bogdan Pavlović

IT u ne-IT kompaniji - kako privući kandidate?

IT kadar, bar u našoj kompaniji, predstavljaju brojni i veoma različiti profili: sistem inženjeri, devops inženjeri, mrežni inženjeri, ERP…
Mirjana Djordjevic

Tržište orijentisano ka kandidatima i izazovi u IT industriji

Prošli ste kroz pačvork medijskih naslova koji godinama unazad prate IT industriju u Srbiji. Evidentan je ubrzani razvoj kome, čini se, nema kraja,…
Ana Santovac

“Lean kandidati” u proizvodnom FMCG-u

Pojam Lean-a, kao i pojmovi kao što su Continuous Improvement, 5S, Kaizen, Just in time, Poka-yoke, Kanban i drugi, već su dugo poznati na domaćem…
loading-gif